Verkstad

Har du verkstadsfrågor, ring eller maila oss direkt:

08-25 23 00 / service@bjurkellbil.se

Öppettider:

Mån-Tor: 07:00-17:00 | Fre: 07:00-16:00

Boka tid Suzuki Service

Klicka här

Boka tid SEAT Service

Klicka här

Boka tid Mazda Service

Klicka här

Suzuki

Serviceinformation Suzuki

För en välmående bil bör du lämna in den på service med jämna mellanrum enligt din bils serviceschema, besiktiga den och reparera den vid behov.

Välj en av auktoriserad Suzukiverkstad när det är dags för service eller reparationer för din Suzuki. Våra certifierade tekniker är bäst på Suzuki, utbildade på just din modell och står redo att hjälpa dig.

Allt för att du ska få ett så bekymmersfritt ägande som möjligt.

Garanti & assistans

När du köper en ny Suzuki ingår det bland annat 3 års nybilsgaranti, 5 års hybridgaranti (gäller Swace och ACROSS) samt Suzuki Assistans. Läs mer om vilka garantier som ingår när du köper en ny Suzuki.

Vid problem – ring Suzuki Assistans

Befinner du dig i Sverige, ring: 020-58 20 40
Befinner du dig utomlands, ring: +46 8 625 44 58

Suzuki Assistans hjälper dig vid driftstopp på grund av:

  • Maskinhaveri eller annat tekniskt fel som är oförutsett och inte beror på bristande underhåll
  • Bränslebrist
  • Punktering
  • Förlust av bilnycklar
  • Att bilnycklarna låsts in i bilen
  • Trafikolycka
  • Stöld eller tillgrepp av bilen och försök till stöld eller tillgrepp av bilen eller skadegörelse

Suzuki garantier

  • 3 års nybilsgaranti eller 10.000 mil, beroende på vad som först infaller
  • 5 års hybridgaranti eller 10.000 mil, beroende på vad som först infaller *
  • 3 års vagnskadegaranti
  • 3 års lackgaranti
  • 12 års garanti mot genomrostning

*Gäller Swace och ACROSS

SEAT

Serviceinformation SEAT

Du kan njuta av äkta körglädje i din SEAT redan från första dagen i vetskapen om att din bil omfattas av en avsevärd mängd garantier.

Vi erbjuder ett stort urval garantier som passar för dina behov och som baseras på din bils ålder och mätarställning. Hitta den som passar för just din bil och lämna bekymren bakom dig.

SEAT Service® Mobility

SEAT Service® Mobility garanterar dig en fullständig och pålitlig servicehjälp vid vägkanten inom EU och angränsande länder. Får du ett driftstopp kommer vi att hjälpa dig att fortsätta färden. Även vid en olycka, stöld eller om bränslet tagit slut, får du alltid assistans genom SEAT Service® Mobility vart du än är på väg, eller vad problemet än gäller, kommer vi att bistå dig. Dygnet runt -7 dagar i veckan.

2 års reparationsgaranti

SEATs auktoriserade servicenätverk erbjuder en 2 år lång reservdels- och arbetsgaranti för reparationer som utförs som en del av den auktoriserade servicen.

Garantin för auktoriserad service omfattar de kostnader för arbete och material som krävs för reparationen.

Huvudsakliga fördelar:

  • LÄTT ATT ANVÄNDA
    Alla betalda reparationer som utförs av en auktoriserad SEAT-verkstad omfattas av en 24 månader lång garanti.
  • BESIKTNINGS- OCH UNDERHÅLLSPLAN
    Genom att följa den rekommenderade serviceplanen kan du se till att din SEAT går smidigt och säkert.

Utökning Av Garanti

Med SEATs utökade garanti kan du utöka din tvååriga tillverkningsgaranti med ytterligare 1, 2 eller 3 år till samma fördelaktiga villkor. Eftersom det inte finns någon mellanhand kan du fortsätta att få samma experthjälp från SEATs personal sömlöst och njuta av körningen längre.

Period: +1 år, +2 år och +3 år

Gräns i km (x 1 000)

Huvudsakliga fördelar:

  • LUGN OCH RO I DET LÅNGA LOPPET
    Serviceinspektionerna som utförs i det SEAT-auktoriserade nätverket bidrar till ett högt andrahandsvärde, som till och med kan bli ännu högre om du har tecknat en utökad garanti som inte har löpt ut när du säljer bilen.
  • FLEXIBILITET NÄR DET GÄLLER DEN VÄG DU VILL TA
    För att passa dina körvanor finns det många olika alternativ när det gäller tidsperioder och mätarställningar att välja bland.
  • UPPRÄTTHÅLL EN GOD RELATION
    Eftersom det här är en SEAT-produkt är ingen tredje part inblandad, så du arbetar alltid direkt med oss.
  • SEAT KAN ALLTID DIN BIL BÄTTRE
    Det är bara SEATs utbildade personal, tillsammans med de modernaste verktygen och originalreservdelarna som kan säkerställa den bästa lösningen för dig och din bil.
  • INGA OBEHAGLIGA ÖVERRASKNINGAR
    Genom att teckna den utökade garantin redan vid inköpstillfället kan du undvika oväntade utgifter längre.

Mazda

Serviceinformation Mazda

Serviceinformation Mazda

Alla nya Mazda nu med 10 års garanti

På Mazda strävar vi efter perfektion i varje detalj. Därför är Mazda-bilar inte bara omtalade för hur roliga de är att köra, de är också kända för sin driftsäkerhet och hur enkla de är att äga.

Ett exempel på detta är att Mazda erbjuder Sveriges längsta bilgaranti som gäller i upp till 10 år. Mazdas fabriksgaranti gäller i 3 år eller 100 000 km beroende av vad som kommer först. Därefter vidtar en förlängd komponentgaranti som gäller till bilen blir 10 år gammal eller har körts i 150 000 km. Den förlängda komponentgarantin gäller för alla nya personbilar.

*Förlängd garanti gäller om inget annat avtalats för aktuellt fordon.

Mazdas garantier

  • 10 års garanti
    3 års nybilsgaranti – Mazdas nybilsgaranti gäller i tre år eller upp till 100 000 kilometer. 7 års förlängd garanti – Mazdas förlängda garanti gäller tills bilen blir tio år gammal eller upp till 150 000 kilometer. Garantin omfattar inte vanliga slitagedelar. För fullständiga villkor se här. 
  • 3 års vagnskadegaranti
    Om bilen skadas genom en trafikolycka, annan yttre olyckshändelse eller skadegörelse av tredje part inom tre år från leveransdagen ersätts du för reparationskostnaderna med avdrag för självrisk.
  • 12 års Garanti mot genomrost
    Garantin mot genomrostning gäller i tolv år. Din auktoriserade Mazda-verkstad utför en kostnadsfri avsyningskontroll en gång per år.
  • 3 års lackgaranti
    Mazdas lackgaranti gäller i tre år oberoende av körsträcka. Om lackskador uppstår under denna period, åtgärdas de av en auktoriserad Mazdaverkstad under förutsättning att tillverkaren är ansvarig för defekterna.

Mazda assistansservice

Om du gör din regelbundna service bjuder vi på ett helt års SARA Mazdaassistans. Detta under förutsättning att servicen utförs av en Mazdaauktoriserad verkstad. Varje gång du servar enligt ordinarie serviceschema förlängs din vägassistans i 12 månader*.

Detta innebär kortfattat att om du skulle råka ut för ett driftstopp eller liknande ringer du bara ett telefonsamtal så ordnar vi med bärgning, ersättningsbil eller hotell. Helt utan självrisk. Se fullständiga villkor nedan. För ytterliga information kontaktar du din Mazdaverkstad, Vägreparation på plats eller bogsering till närmaste Mazdaverkstad.

Mazda Vägassistans gäller i över 40 Europeiska länder* och ger:

  • Starthjälp – låsöppning
  • Hjulbyte (punktering)
  • Hyrbil max 3 dygn+ ev, helgdagar
  • Ersättning för logikostnader om du behöver vänta på att din Mazda ska repareras. (se villkor)
  • 24-timmars hotline

Inom Sverige 0771 50 60 00 Utomlands +46 771 50 60 00.

Du kan också läsa villkoren igenom att klicka här.

*Gäller när du servar din bil enligt ordinarie serviceschema hos auktoriserad Mazda-verkstad, gäller ej BT50.

Mazda Prisgaranti

Mazda Prisgaranti på originalservice

Många kunder har tyvärr en felaktig uppfattning om priset på service och på detta sätt vill vi slå hål på myten att märkesverkstäder är dyrare än de fristående verkstäderna. Vi vet dessutom av erfarenhet att samtliga punkter i våra serviceschema inte alltid utförs vid service hos fristående verkstäder. Mazda Prisgaranti på originalservice är ytterligare ett steg för att du som Mazda-kund ska känna dig trygg med din bil.

Viktigt att jämföra rätt saker

För dig som kund är det inte alltid lätt att veta vad du ska titta på för att jämföra rätt saker. Om du är uppmärksam och tänker på att kontrollera följande så har du kommit en god bit på väg:

  • Vad ingår i priset? Om exempelvis rost-/karosskontroll ingår så räkna bort denna tid och kostnad vid jämförelse.
  • Kan verkstaden garantera dig en uppdaterad Digital Servicebok?
  • Har verkstaden nödvändiga specialverktyg och diagnosinstrument speciellt anpassade för din Mazda?
  • Använder verkstaden endast Mazda originaldelar och Mazda-oljor av rätt kvalitet?
  • Är verkstadens mekaniker specialister på Mazda? Mazdas tekniker följer ett omfattande utbildningsprogram.
  • Kan verkstaden utföra servicekampanjer och uppdateringar av bilen efter fabrikens riktlinjer?
  • Kan verkstaden uppdatera styrenheter med ny programvara om det är aktuellt?

För fullständiga villkor, klicka här.